Shell satsar på kaffe och mat

Shell ändrar koncept och byter ut sortimentet på sina mackar i Boländerna och Kvarnbolund. Med det nya konceptet ska kaffet stå i fokus i stället för bensinen.

Foto: Ida Nordenhem

Uppsala2019-01-17 20:24

Bensinen har på senare tid blivit en allt sämre inkomstkälla för bensinmackarna. Shell vill att de nya butikerna ska konkurrera med kaféerna, och har tagit fram en egen kaffeblandning.

– Nu vill kunderna kunna lösa det mesta när de stannar till och har allt högre kvalitetskrav på kaffe och mat, säger Stefan Samuelsson ansvarig för St1 stationsverksamhet.

Butikerna byter från att vara 7-eleven till att gå under namnet Välkommen in.

– Vi byter från 7-eleven till Välkommen in. Jag har inte jättebra koll på konceptet, men vi fortsätter på som vanligt, säger Mattias Hansen, ägare av Shell på Danmarksgatan i Uppsala.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om