"S:t Per ska inte bli någon lyxgalleria"

Från Nordiska Kompaniet till Dragarbrunnsgatan i Uppsala. Nu tar Snezana Oscarsson över som chef på S:t Pergallerian.

Foto: Sven-Olof Ahlgren

Uppsala2011-01-20 17:50

Det var i somras som Diligentia köpte S:t Pergallerian från den tidigare ägaren Boultbee. Nu har företaget tillsatt tjänsten som centrumchef. Snezana Oscarsson arbetade på S:t Per för första gången 1986 – kom tillbaka som chef 1997, tog ett språng till tjänsten som ny chef på den fashionabla NK-gallerian i Stockholm, gick vidare till Vasakronan i Uppsala och jobbade fram till i höstas som uthyrningsansvarig på Ica Fastigheter Sverige. Redan då tackade hon ja till tjänsten på Diligentia, men en uppsägningstid på tre månader gjorde att hon inte kunde tillträda förrän den tredje januari.
– Jag har ett brett kontaktnät med både myndigheter och företag. Och jag har en stor förståelse för hela landet i och med att jag jobbat nationellt, säger Snezana Oscarsson.

Nu ska hon börja med att titta på butiksutbudet i gallerian. I dag står en butikslokal tom efter att Hello Kitty flyttade ut.
– Mixen behöver förstärkas utan att vi för den sakens skull kommer att ersätta de butiker som redan finns. I och med att vi har en till stora delar ung målgrupp så kommer vi förmodligen att se mer av högaktuellt mode i S:t Per, säger Snezana Oscarsson.
Men ett nytt NK-varuhus är inte aktuellt, meddelar hon.
– S:t Per kommer inte att bli någon lyxgalleria. Det jag fått med mig från NK är lärdomen av hur man bygger en stark marknadsplats med olika koncept, säger Snezana Oscarsson.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om