Hur stort är det här?
– Det finns en handfull priser som är väldigt roliga att få inom reklambranschen. Svenska Publishingpriset är ett av dem, ett riktigt guldkorn
Hur går det till att bli nominerad?
– Varje reklambyrå skickar själva in de bidrag de vill delta med. Sedan väljer en jury ut de som blir nominerade. Det juryn bedömer är grafisk design, textinnehåll, visuellt innehåll och användbarhet. De gör en helhetsbedömning kan man säga.
Hur många bidrag hade kommit in?
- Det vet jag inte. Men tävlingen är nationell så de flesta reklambyråer i landet deltar.
Vilket av era bidrag är du mest nöjd med själv?
– Jag är stolt över alla bidragen, men den mest krävande kommunikationsuppgiften är den mobila sajt vi gjort för Stockholm Vatten. Sajten syftar till att minska utsläppen av olika kemikalier via avloppet, plus en hel del andra miljötips.
Hur stor är chansen att ni vinner?
- Det törs jag inte spekulera i. Men chansen är större med tre nomineringar än om vi hade en eller två.
Tävlingen avgörs den sjätte oktober på Musikaliska Akademien i Stockholm.