Tv-problem lösta efter 3,5 timmar
Under tre och en halv timme på söndagskvällen kunde boende i Sävja med tv, bredband och telefoni från leverantören Com Hem varken se på tv, ringa eller gå ut på internet.
Närmare 2300 hushåll berördes av avbrottet och många hörde av sig till UNT under kvällen. Sävjabon Bengt Eriksson har såväl tv och bredband som telefon genom Com Hem och försökte under kvällen få besked genom att ringa på sin mobiltelefon.
- Har man alla tre sakerna genom en och samma leverantör blir man ju fullständigt låst när någonting händer. Sedan har jag inte kunnat få tag på någon som kan ge besked om vad som händer. Jag fick till och med höra att jag kunde göra felanmälan på internet, suckar han.
Först vid halv tio-tiden på kvällen lyckades Com Hem med hjälp av vaktbolag ta sig in i den byggnad där felet uppstått.
- Det var också därför vi inte har kunnat ge något besked till kunderna, säger Roland Nilsson vid företagets presstjänst.
Väl inne visade det sig bara behövas slå till en strömbrytare så var felet avhjälpt.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!