MÄlet för konsertarrangören KLBR Live var att sÀlja 12 000 biljetter till ParksnÀckan sommaren 2021. Facit blev 15 000 biljetter.
Vid galan à rets dagstidning under torsdagen belönades UNT och medierÄdgivarna Mia Lindh och Lotta Eek för det i kategorin à rets kampanj.
â Helt fantastiskt, jag Ă€r sĂ„ glad. Det visar att lokal nyhetsmedia ger starkare och bĂ€ttre effekt Ă€n nĂ„nsin, sĂ€ger UNT:s marknadschef Fredrik C Nilsson.
FramgÄngen Àr resultatet av ett, som han sÀger, nÀra samarbete med en modig kund som vÄgade satsa, trots pandemin.
â NĂ€r nĂ„got Ă€r lokalt förankrat och vi kan kombinera alla vĂ„ra kanaler sĂ„ ger det vĂ€ldigt bra effekt, sĂ€ger Fredrik C Nilsson.