UNT vann Årets dagstidning för Ă„rets kampanj

Kampanjen för fjolÄrets succé i ParksnÀckan gick sÄ bra att arrangören fick ordna tio extra konserter. Nu har UNT fÄtt pris för kampanjen.

”Helt fantastiskt, jag Ă€r sĂ„ glad”, sĂ€ger UNT:s sĂ€ljchef Fredrik C Nilsson till vĂ€nster. Bredvid honom syns UNT-medarbetarna Victoria Bellqvist, Petter Trolte, Lotta Eek och Mia Lindh.

”Helt fantastiskt, jag Ă€r sĂ„ glad”, sĂ€ger UNT:s sĂ€ljchef Fredrik C Nilsson till vĂ€nster. Bredvid honom syns UNT-medarbetarna Victoria Bellqvist, Petter Trolte, Lotta Eek och Mia Lindh.

Foto: UNT

Uppsala2022-03-31 20:41

MĂ„let för konsertarrangören KLBR Live var att sĂ€lja 12 000 biljetter till ParksnĂ€ckan sommaren 2021. Facit blev 15 000 biljetter.

Vid galan Årets dagstidning under torsdagen belönades UNT och medierĂ„dgivarna Mia Lindh och Lotta Eek för det i kategorin Årets kampanj.  

– Helt fantastiskt, jag Ă€r sĂ„ glad. Det visar att lokal nyhetsmedia ger starkare och bĂ€ttre effekt Ă€n nĂ„nsin, sĂ€ger UNT:s marknadschef Fredrik C Nilsson.

FramgĂ„ngen Ă€r resultatet av ett, som han sĂ€ger, nĂ€ra samarbete med en modig kund som vĂ„gade satsa, trots pandemin. 

– NĂ€r nĂ„got Ă€r lokalt förankrat och vi kan kombinera alla vĂ„ra kanaler sĂ„ ger det vĂ€ldigt bra effekt, sĂ€ger Fredrik C Nilsson.

SĂ„ jobbar vi med nyheter  LĂ€s mer hĂ€r!