Distributionsbolag fÄr nytt namn
Brev, paket, gods, matkassar, frukostbröd â och tidningar förstĂ„s. NTM-koncernens distributionsbolag utvecklas starkt och Ă€nnu starkare blir det i det nya sammanslagna bolaget Svensk Hemleverans som öppnar för helt nya produkter. NTM har haft tre distributionsbolag, NTM Distribution, UNT Distribution och Norrbottens Media Distribution. Alla bolagen har sin bas i distribution av koncernens egna samt andra publicisters tidningar, men successivt har man utvecklat verksamheten och antalet nya kunder ökar kraftigt. NTM Distribution och UNT Distribution har nu slagits ihop i det nybildade bolaget Svensk Hemleverans i ett led att effektivisera verksamheten och för att Ă€nnu tydligare visa för marknaden vad man sysslar med. â Vi gör det vi heter, sĂ€ger Svensk Hemleverans vd Jan Persson. Vi levererar allt möjligt hem till brevlĂ„dor och dörrhandtag, och vi tĂ€cker en stor del av Sverige med vĂ„r distribution, sĂ„ vad Ă€r mer naturligt Ă€n att döpa det nya bolaget till Svensk Hemleverans; det Ă€r klockrent! Svensk Hemleverans marknader Ă€r Ăstergötland, norra SmĂ„land, Uppland och Gotland. Och genom systerföretaget NM Distribution tĂ€cker man Ă€ven hela Norrbotten. KĂ€rnan i Svensk Hemleverans Ă€r företagets 1100 medarbetare och fordonsparken för leverans av morgontidningar. Med befintlig personal och kĂ€rror, cyklar, bilar och lastbilar Ă€r det lĂ€tt att ta med Ă€ven andra produkter under rundorna till privatpersoner och företag under tidiga morgontimmar, eller dagtid. 2015 inledde NTM-koncernen ett samarbete med Bring Citymail om postutdelning. Det samarbetet har blivit mycket lyckosamt och utdelningen har utvecklats starkt. Under 2018 rĂ€knar Svensk Hemleverans med att dela ut 32 miljoner brev och 2019 siktar man pĂ„ 42 miljoner brev! En majoritet av försĂ€ndelserna Ă€r post frĂ„n kommuner och företag, och man har all utrustning som behövs för att sortera och effektivt leverera brev och paket. Men Svensk Hemleverans kör Ă€ven ut gods, liksom bland annat matkassar â och frukostbröd. â Vi kan leverera allt som en distributör kan ha med sig, sĂ€ger vd Jan Persson. Vi Ă€r igĂ„ng dygnet, runt Ă„ret runt, och vad kan vĂ€l vara bĂ€ttre Ă€n att fĂ„ bĂ„de morgontidningen, breven och brödet levererat hem till dörren lagom till frukosten. Svensk Hemleverans omsĂ€tter cirka 410 Mkr per Ă„r, och tillsammans med Norrbottens Media Distribution 520 Mkr. Den nya hemsidan finns pĂ„ www.svenskhemleverans.se.
Det hÀr Àr ett pressmeddelande. Texten Àr inskickad av företaget.