Distributionsbolag får nytt namn
Brev, paket, gods, matkassar, frukostbröd – och tidningar förstås. NTM-koncernens distributionsbolag utvecklas starkt och ännu starkare blir det i det nya sammanslagna bolaget Svensk Hemleverans som öppnar för helt nya produkter. NTM har haft tre distributionsbolag, NTM Distribution, UNT Distribution och Norrbottens Media Distribution. Alla bolagen har sin bas i distribution av koncernens egna samt andra publicisters tidningar, men successivt har man utvecklat verksamheten och antalet nya kunder ökar kraftigt. NTM Distribution och UNT Distribution har nu slagits ihop i det nybildade bolaget Svensk Hemleverans i ett led att effektivisera verksamheten och för att ännu tydligare visa för marknaden vad man sysslar med. – Vi gör det vi heter, säger Svensk Hemleverans vd Jan Persson. Vi levererar allt möjligt hem till brevlådor och dörrhandtag, och vi täcker en stor del av Sverige med vår distribution, så vad är mer naturligt än att döpa det nya bolaget till Svensk Hemleverans; det är klockrent! Svensk Hemleverans marknader är Östergötland, norra Småland, Uppland och Gotland. Och genom systerföretaget NM Distribution täcker man även hela Norrbotten. Kärnan i Svensk Hemleverans är företagets 1100 medarbetare och fordonsparken för leverans av morgontidningar. Med befintlig personal och kärror, cyklar, bilar och lastbilar är det lätt att ta med även andra produkter under rundorna till privatpersoner och företag under tidiga morgontimmar, eller dagtid. 2015 inledde NTM-koncernen ett samarbete med Bring Citymail om postutdelning. Det samarbetet har blivit mycket lyckosamt och utdelningen har utvecklats starkt. Under 2018 räknar Svensk Hemleverans med att dela ut 32 miljoner brev och 2019 siktar man på 42 miljoner brev! En majoritet av försändelserna är post från kommuner och företag, och man har all utrustning som behövs för att sortera och effektivt leverera brev och paket. Men Svensk Hemleverans kör även ut gods, liksom bland annat matkassar – och frukostbröd. – Vi kan leverera allt som en distributör kan ha med sig, säger vd Jan Persson. Vi är igång dygnet, runt året runt, och vad kan väl vara bättre än att få både morgontidningen, breven och brödet levererat hem till dörren lagom till frukosten. Svensk Hemleverans omsätter cirka 410 Mkr per år, och tillsammans med Norrbottens Media Distribution 520 Mkr. Den nya hemsidan finns på www.svenskhemleverans.se.
Det här är ett pressmeddelande. Texten är inskickad av företaget.