Insändare Vill Sigtuna kommun ha synpunkter på sina verksamheter eller är det bara ett spel för gallerierna?

Den 29/3 lämnar jag synpunkter under rubriken "Hemtjänst och särskilt boende", där jag också markerar att jag önskar skriftligt svar via e-post. Jag får ett mail som bekräftar att min synpunkt tagits emot och att jag ska få svar inom fem arbetsdagar. Då jag inte fått någon återkopplingen den 9/4 skriv jag åter in på synpunkter att jag saknar återkoppling.

Den 12/4 ringer jag kommun för att få tala med någon ansvarig som kan förklara vad som hänt. Jag blir lovad att rätt person ska ringa mig veckan därpå. Jag blir visserligen uppringd men personen i fråga har ingen dator och kan tyvärr inte hjälpa till. Personen återkommer dagen därpå men har inte mina synpunkter och vet inte var de är och kan inte hjälpa till.

Då tiden går utan återkoppling skriver jag till Kontaktcenter den 23/4 och efterlyser en återkoppling. Även där får jag ett tackmail med beskedet att jag ska bli kontaktad inom två arbetsdagar.

Då jag inte heller nu får något svar börjar jag åter ringa kommunen den 26/4 för att försöka få prata med rätt person. Jag blir kopplad hit och dit. Några hänvisar mig vidare, andra är mycket otrevliga och ingen erbjuder sig att hjälpa till för att se var mina synpunkter tagit vägen. Då jag själv säger att det inte borde vara så svårt att via id-numret på min synpunkt hitta mina synpunkter och att det måste ligga i deras intresse att vara tjänstvilliga, så tar den person som jag sist pratar med motvilligt på sig uppgiften att söka.

Det har nu gått fyra veckor sedan jag skrev mina synpunkter och tyvärr har jag väldigt små förhoppningar att jag kommer bli kontaktad av någon som är intresserad av mina erfarenheter av deras hemtjänst och hantering kring särskilt boende.