De två första träningsmatcherna har varit publikmässiga succéer. 1 500 personer mot Timrå följdes upp av nästan 2 000 under tisdagen mot Brynäs. Det är just runt träningsmatcherna som Almtuna presenterat menyn inför säsongen och gensvaret har varit positivt.
– Jag är jätteglad och lite chokad över hur väl folk har tagit emot den. Vi har en bra idé och nu gäller det bara att få ut den i praktiken också, säger Leto.
Menyn, som till utseendet liknar en restaurangmeny, beskriver varje upplägg kring de enskilda hemmamatcherna i detalj. Matcherna kommer att ha unika teman och olika målgrupper i fokus, till exempel kvinnor, studenter och rockstarwannabes. Exempel på teman är alla hjärtans dag, rock och marknadsekonomi.
– Vi vill nå ut till flera olika målgrupper. Ett stort mål för oss är att nå ut mer i hela Uppland. Jag vill att Almtuna ska vara ett naturligt val som lag om man bor i Uppland.
Almtunas marknadssida får även hjälp av spelarna att nå ut till hela Uppland. Jonathan Sjölund kommer under säsongen att arrangera en bussresa från Knivsta och Robert Kimby kommer att försöka dra till sig en busslast från Bålsta.
– Det är jätteroligt att spelarna verkligen vill vara med och få ut varumärket i Uppland.
Idén till matchmeny föddes redan när Leto fick frågan att ta över som klubbchef i januari. Han har tillsammans med vänner och kolleger tagit fram planen.
– Det är en kombination av ett eget redskap och en vilja att sprida varumärket. Jag tror det är bra för oss att falla tillbaka på om vi ser att det kommer lite publik en match, då vet vi ändå vad vi ska fortsätta att arbeta med, säger Leto som samtidigt poängterar:
– Hockeyn kommer självklart att vara i fokus för oss.