Det var i slutet av september som El-Ahmad tillträdde som ny marknadschef efter en lång rekryteringsprocess. Den provanställning som han då började har nu Sirius styrelse valt att inte förlänga.
– Om vi tittar på andra föreningar i Uppsala så har vi ett behov i dag att jobba mer inriktat på sälj. Då Khaled fick in lite uppdrag på sitt företag så valde vi att göra om modellen och inte ligga kvar på en heltidstjänst, berättar Sirius vd Ola Andersson.
Någon ny marknadschef kommer inte att tillsättas på direktiv från styrelsen.
– Khaled hade en lite mer långsiktig roll och vi känner att vi får backa lite där just nu. Man vet inte det ekonomiska läget när man sitter under sommaren i en rekryteringsprocess.
Hur ser du på det ekonomiska läget i staden?
– Den senaste tiden är en bekräftelse på att det är väldigt tufft. Vi brottas med samma problem och det gäller att nå säljbudget och att få folk till arenorna.
Sirius hoppas att Khaled El-Ahmad ska fortsätta att hjälpa till i föreningen som säljare på konsultbasis.
– Det passar bättre. Det säkrar både oss och ekonomin då vi inte vet hur marknaden ser ut, säger Andersson.