Sirius nya matchtröjor skapade stora rubriker i fjol då tröjan visade sig inte vara helt blåsvartrandig. Det hela slutade med att klubben fick byta tillbaka till 2015 års matchtröjor och det är också anledningen till att det blir samma modell även i allsvenskan 2017.
– När vi lyckades lösa det i fjol med nya tröjor så lade jag en dubbelorder så att vi med säkerhet skulle kunna spela i randigt även nästa säsong. Hade vi inte gjort det så hade den tröja som vi inte ville ha varit det enda alternativet, så vi säkrade upp, säger Sirius marknadschef Cilla Fischer.
Tröjorna ligger otryckta för tillfället i Sirius materialrum, men kommer att tryckas upp lagom till säsongsstart. En sak som fått mycket kritik de senaste åren är antalet sponsorer på tröjan, som i år uppgick till tio logotyper på tröjans framsida. Till nästa säsong planerar Sirius att minska antalet.
– Vi hoppas på det, att tröjan blir lite renare. Det är bättre för sponsorerna också och det är ett större visuellt värde nu när vi är i allsvenskan. Jag vill att det ska vara snyggt och fräscht, säger Fischer.
Sirius har ett år kvar på kontraktet med nuvarande leverantör och har sedan avancemanget kontaktats av andra materialleverantörer också. Förhandlingar pågår.