Efter fyra hemmamatcher har Sirius sålt souvenirer för dubbelt så mycket som man gjorde under hela fjolåret.
– Det har vi gjort och då har vi också Kalmarmatchen i Gävle som drar ned snittet ganska rejält, säger Sirius marknadschef Cilla Fischer.
Var det här något ni hade räknat med?
– Vi räknade med att sälja bättre, men jag hade kanske inte vågat hoppas på att vi skulle sälja så bra som vi har gjort.
Det som säljer mest är halsdukar, mössor och replicatröjor.
– Vi har inte haft replicatröjor på många år innan vi tog fram det igen förra säsongen. Det handlar väl dels om att vi har ett större utbud och att vi så klart spelar i allsvenskan.
Vad betyder de här intäkterna?
– Vi behöver precis alla intäkter vi kan få. Det är ett skönt tillskott i kassan samtidigt som det blir mer blåsvart på stan. Man märker redan nu att det är mycket mer halsdukar och sådant än tidigare.
Fischer vill inte gå in på hur mycket Sirius dragit in på försäljningen, men säger att det motsvarar ungefär en officiell partner.
– Jag törs inte gissa hur mycket vi kommer att sälja i år, men jag tror att vi säljer mer i början av säsongen än senare. Då har folk redan köpt på sig och vi måste hinna vända om och hitta nya produkter, säger Fischer.