UNT skrev tidigare under sommaren om att Storvreta har höjt priserna på vissa säsongskort efter flytten till IFU Arena från Fyrishov. Bland annat introducerades en ny premiumkategori som kostar närmare 4 000 kronor. Suget efter att se de svenska mästarna är dock stort. Redan i slutet av juli hade klubben sålt närmare 100 säsongskort och nått det budgeterade målet för säsongskortsintäkterna.
– Vi har slagit målet och är väldigt nöjda med utfallet. Vi har sålt väldigt många premiumplatser också vilket vi är ytterst nöja med, säger Hannes Öhman, som förutom att vara assisterande tränare också jobbar på klubbens marknadsavdelning.
Förra säsongen sålde klubben 115 årskort, men då räknas även biljetterna som ungdomsledarana får av klubben in. Dessa kort har hittills inte räknats in i statistiken.
– Vi har aldrig sålt så här mycket innan första augusti och vi brukar sälja det mesta under augusti och september faktiskt. Nu gick vi ut lite tidigare med vår kampanj och vi får se vilken siffra vi landar på, om det blir 150 eller 250 till slut, säger Öhman.
Vad ligger bakom rekordet?
– Det är Storvreta IBK i kombination med den nya arenan som jag tror är en framgångsfaktor.
Har ni satt upp något mål angående publiksnitt kommande säsong?
– Vi har inte satt upp någon siffra, men målsättningen är att vara över 2 000 personer. Sedan får vi se om vi lyckas år ett eller om det blir år tre, men vi skulle önska ett snitt på över 2 000, säger Öhman.