Inför matchen delades det ut klappor i papper till de 1 581 i publiken. Dessa användes av en hel del, vilket gjorde att ljudinramningen höjdes vid sidan om Almtunaklacken Red Lions och Moras tillresta supportrar.
– Jag har fört det här på tal i flera år att vi borde ha det. När vi mötte Västervik borta senast så hade de såna här klappor och det blev en riktigt bra stämning och atmosfär, så jag förde det på tal igen för Andreas (Klingberg, klubbchef) och Patric (Sandin, marknadschef) och sedan har de drivit det här i hamn. I dag var det i samarbete med en byggsponsor som vi hade tagit fram det här. Så bra gjort av Andreas och Patric, säger Almtunas sportchef Tobias Pehrsson.
Kommer det här att fortsätta framöver?
– Jag hoppas att vi kommer att ha det på alla hemmamatcher som är kvar. För det blir lite mer ljud, stämning och en annan inlevelse.
Nästa hemmamatch för Almtuna är mot Pantern kommande fredag, 10 februari.