Företag tar över Ais säljsida

Almtuna tar in hjälp på säljsidan och skriver långtidskontrakt med ett externt bolag. "Målet är att nå fler tilltänkta sponsorer", säger klubbchefen Andreas Klingberg.

Andreas Klingberg, klubbchef Almtuna

Andreas Klingberg, klubbchef Almtuna

Foto: Staffan Claesson

Ishockey2017-10-30 19:29

Förra året ingick Sirius fotboll ett femårigt avtal med Lagardére Sports för att höja nivån på sitt säljarbete. Nu gör Almtuna samma sak när det skriver ett lika långt kontrakt med en konkurrent till Lagardére i form av ISP Sport & Marketing.

– Att vi kommit in där är lite tur. Från början var inte Uppsala en prioriterad marknad för dem men det de ser hos oss är att Uppsala är nästa kommande stora stad och så ser de väl en arena framför sig inom rimlig tid, säger Almtunas klubbchef Andreas Klingberg.

Avtalet gäller all form av sälj- och sponsorsarbete. Almtunas säljare kommer fortfarande att finnas i Uppsala men framöver vara styrda av och anställda hos ISP. Klubbchefen ser det i första hand som att Almtuna får tillgång till en kunskapsbank och befintliga kunder hos den nya samarbetspartnern, samt betonar vikten av långsiktighet i sponsorarbetet. Därav ett femårigt avtal.

– Det största problemet som jag sett efter att ha varit runt i Uppsalas föreningsliv i fem sex år är kontinuitet. Det går upp och ned och ska man bli proffesionell kan man inte ha det så, säger Klingberg.

ISP samarbetar sedan med klubbar som IFK Göteborg, Djurgården fotboll, BK Häcken och Malmö Redhawks. Dessutom med förbunden för fotboll, friidrott, handboll och längskidor.

– Almtuna har stor potential och blir allt starkare och starkare inom den sportsliga prestationen, säger ISP:s vd Andreas Ottermark till Almtunas hemsida.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!