Ensidigt av Fagerström

Coops hållbarhetsarbete är betydligt större och mer omfattande än Ekoeffektskampanjen, skriver Anna Rasin.

Anna Rasin

Anna Rasin

Foto: Fotograf saknas!

Debatt - replik2017-10-25 16:30
Det här är en debattartikel. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Torbjörn Fagerström skriver i ett inlägg att det är magstarkt att tidningen Aktuell Hållbarhet givit pris till Coops hållbarhetschef. Som skäl till detta anför han den dom i Patent- & Marknadsdomstolen rörande filmen Ekoeffekten som Coop förlorade i somras.

Det Fagerström missar är två saker. För det första var det en dom avseende hur Coop kommunicerade och marknadsförde den undersökning vi hade gjort och inte huruvida vetenskapen bakom är korrekt eller ej och för det andra så är Coops hållbarhetsarbete betydligt större och mer omfattande än Ekoeffektskampanjen.

Detta verkar dock juryn, som fattat beslutet på uppdrag av Aktuell Hållbarhet, ha förstått och det är vi tacksamma för.

Anna Rasin

Kommunikationsdirektör Coop Sverige

Läs mer om